reklama

Ako som po úradoch (ne)chodil!

Žijeme v uzavretom, z obidvoch strán často chodcami priechodnom, prostredí dvoch spoločenstiev obytných domov na prievidzskom sídlisku Píly. Priľahlé pozemky a aj trávnatý porast s detským pieskoviskom (súkromne vybudované, pretože staré pieskovisko s hojdačkami a preliezkami niekto veľmi aktívny dal bez akejkoľvek náhrady zlikvidovať) sú stále tými istými členmi spoločenstiev udržiavané a neustále skrášľované. Už to asi vyznie ako zaujatosť proti mestu, ale ako sa hovorí,, kto neverí nech tam beží“, mestský pozemok s parkoviskom je v dezolátnom stave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

A tu už bude podstata vecí verejných ,,Ako som po úradoch (ne)chodil!“. Zašiel som si na našu správu budov s otázkou, čo s tzv. ,,parkoviskom môžeme urobiť? Odpoveď, samozrejme ako vždy, som dostal erudovanú a dostatočne zrozumiteľnú. Veď naša správa budov bola zriadená ako jedna z prvých, alebo celkom prvá pretože to má aj vo svojom názve.Odpoveď znela citujem: ,,pán inžinier s parkoviskom, ktoré sa nachádza na cudzom(mestskom) pozemku nemôžte robiť NIČ.Nedal som sa touto tak výstižnou vetou odradiť a na oficiálnej stránke mesta Prievidze so našiel kompetentné oddelenie, aspoň so si to naivne myslel, ktoré okrem iného má v názve ...stavebného poriadku výstavby a životného prostredia...To je ono, povedal som si a napísal e-maily, v ktorých som podrobne opísal ako situácia s dezolátnym stavom ,,parkoviska“ vznikla.Chceli ma vytiahnuť z tepla domova do chladného byrokratického mestského úradu, kde by som stratil istotu domácej pôdy pod nohami, ale zatiaľ sa im to nepodarilo. Veď posúďte sami prečo. Vedúca odboru ma posunula na vedúcu oddelenia stavebného poriadku slovami citujem:,,najlepšie bude, keď sa zastavíte osobne na oddelení stavebného poriadku, u vedúcej..." Aj táto pani ďaľšia vedúca zrejme zastáva názor, že niet nad osobný kontakt a pozvala ma citujem: ,,na základe ústnej konzultácie s ref. životného prostredia na odbore územného plánovania, stavebného poriadku, výstavby a životného prostredia mesta Prievidza, bude sa Vašou požiadavkou zaoberať ona.“Musím ešte poznamenať, že medzi tým som musel (a to z nevedomosti, alebo len nedostatočného prečítania mojich e-mailových dotazov) odznovu vysvetľovať, že vlastníkom pozemku pod parkoviskom je mesto, ,,parkovisko je tam cca40 rokov, spoločenstvo parkovisko nevybudovalo, pretože existuje len 11rokov a ľudia, ktorí si parkovisko vlastne na čierno s tichou toleranciou mesta vybudovali väčšinou umreli, alebo sa dávno odsťahovali preč.Takže ešte som nič nevybavil a už som spoznal množstvo byrokratiek doslova a do písmena.Tajne som dúfal, že sa konečne objaví nejaký muž, v žiadnom prípade nie som na chlapov, ale chlap chlapovi viac rozumie a chápe jeho potreby.Nestalo sa tak, snažili sa ma odradiť a uchlácholiť, opäť využívam citáciu, že: ,,Mesto určite nezabúda na sídlisko Píly, čo je hlavne vo finančných možnostiach to sa rieši. Prosím o zápis so spoločenstva, kde bude prerokovaná úprava terénu s prezenčnou listinou a môžete terén upraviť. Do budúcnosti mesto plánuje dať vypracovať Generel statickej dopravy na sídlisku Píly, takže môže dôjsť k opätovnému využitiu plochy na parkovacie miesta.“Snažili sa ma dokonca presvedčiť citovaním vlastného e-mailu, keď hrou so slovíčkom chcela táto pani prekrútiť význam celej vety. Dokonca chceli ešte potvrdenie do budúcnosti, že po rekultivácií nebudeme žiadať nové parkovisko.Aby som rozšíril okruh žien na tomto úrade poslal som niektoré e-maily s fotografiami zdevastovaného mestského pozemku v skrášlenom prostredí (preferuje naše mesto formou brigád občanov v súlade s mottom „Urobme si sami Prievidzu krajšou.“aj pani primátorke,doteraz bez odpovede,ale pri jej starostiach a množstvu povinnosti to plne chápem. Osobnú skúsenosť pani primátorky s mojou osobou, však mohla svojmu ženskému kolektívu vysvetliť, že využijem všetky prostriedky ,ak bude potrebné aj právne na dosiahnutia svojho cieľa a tým je povinnosť majiteľa pozemku starať sa o svoj pozemok a udržiavať ho nie v dezolátnom stave v rozpore so životným prostredím a potrebami občanov prievidzského sídliska Píly...Medzitým, ale to je už iná vec, vedúca odboru ide na dovolenku, zastupuje ju nová vedúca, ktorá nahradila predchádzajúcu vedúcu a kolotoč vysvetľovania môže zrejme začať odznovu. Referentka životného prostredia na odbore územného plánovania tam jelen sa neozýva a zaryto mlčí napriek informáciám zo strany vedúcich pracovníčiek o poverení na koho sa mám obracať.Ale o tom možno nabudúce, ak ma byrokratky nevyčerpajú, alebo čo je ich hlavnou úlohou a cieľom odradiť občanov Prievidze od zaťažovania svojimi požiadavkami.Či...?

Miroslav Ferčak

Miroslav Ferčak

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občan mesta Prievidza,SR a EÚ.Moje webove stránky:príbehy a skutočnosti,ktoré píše (Môj)život a...http://fercak.blog.sme.sk/http://www.facebook.com/QuoVadis Prievidza Téma: Myslíte, že sa Vás to n e t ý k a? https://www.facebook.com/pages/T%C3%A9ma-Mysl%C3%ADte-%C5%BEe-sa-V%C3%A1s-to-n-e-t-%C3%BD-k-a/421079364613366?ref=hl Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu